Löfbergs ajalugu

Löfbergsi lugu algas 1906. aastal Karlstadis. Väikesest, pereärina alustanud kohvimüüjast ja röstikojast on tänaseks kasvanud rahvusvaheline tegija. Mis on aga alati samaks jäänud – see, et meile meeldib kohvipaus ja hea kohv. Oleme pühendunud ka jätkusuutlikkuse ja õiglase kaubanduse põhimõtete järgimisele. Usume, et täna sellesse investeerides loome parema tuleviku meile kõigile.

Löfbergs: ettevõtte ajalugu

1906 – Vennad Löfbergid asutavad ettevõtte Löfbergs

Kõik algas 1906. aastal, mil kolm venda – Anders, John ja Josef Löfberg – alustasid oma kodulinnas Karlstadis kohvi importimist ja müüki. Ettevõtte esimene aadress oli Södra Kyrkogatan 1 i, Karlstad, mis asub tänasele peakontorile väga lähedal.

1911 – Löfbergs hakkas oma kohvi röstima

Löfbergid hakkasid oma kohvi röstima 1911. aastal – umbes samal ajal, kui Rootsis hakati kasutama sõna fika.

1920 – Löfbergs hakkas kasutama lillat värvi

Löfbergsi tootevalikus oli 11 kohvisorti – igaüks eri värvi pakendis. Just lilla pakendiga kohv sai kõige populaarsemaks. Sellest ajast saati on lilla meie lemmikvärv!

1960 – avati „Kohvi pilvelõhkuja”

Selles Karlstadis kõrguvas hoones asub tänaseni meie peamine kohvitehas. Siin röstime, maitseme ja pakendame endiselt suure osa oma toodangust.

1990 – Löfbergs laienes väljaspoole Rootsit

1990 on aasta, mil hakkasime kohvi eksportima uutele turgudele. Praegu läheb peaaegu pool meie toodangust ekspordiks ning meil on harukontorid Rootsis, Norras, Soomes, Taanis, Lätis ja Inglismaal.

1995 – esimene ökokohvi konteiner Rootsis

1995. aastal importis Löfbergs Rootsi esimese suurema koguse ökokohvi – ehk siis esimese konteineritäie mahefarmides kasvanud orgaanilist kohvi.  Tänapäeval on suurem osa meie tootevalikust sertifitseeritud. Oleme üks maailma suurimaid Fairtrade ja Organic kohvi importijaid ja röstijaid.

2021 – avati Löfbergsi uus röstikoda

Oma 115. sünnipäeval  – 1. juulil 2021. aastal – avasime Karlstadis uue kaasaegse kohviubade röstikoja. See on ettevõtte ajaloo suurim investeering. Investeering tulevikku, mis näitab meie ambitsiooni pakkuda veel vähemalt 100 aastat sellist kohvi, mis maitseb hästi ja teeb head.